قوانین آموزشی

توضیح

لینک

فرم

بخش اول: کلیات

لینک

 

بخش دوم: ثبت‌نام

لینک

 

بخش سوم: نظام آموزشی

لینک

 

بخش چهارم: واحدهای درسی و طول مدت تحصیل

لینک

 

بخش پنجم: حضور و غیاب

لینک

 

بخش ششم: حذف و اضافه/حدف اضطراری/حذف ترم

لینک

فرم حذف ترم

بخش هفتم: ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو

لینک

 

بخش هشتم: مرخصی تحصیلی و انصراف از تحصیل

لینک

فرم درخواست مرخصی تحصیلی

بخش نهم: انتقال

لینک

 

بخش دهم: دانشجوی مهمان

لینک

 

بخش یازدهم: فراغت از تحصیل

لینک

 

قوانین نظام وظیفه

لینک

 

قوانین کاردانی

لینک

 

راهنمای متقاضیان انتقال دانشجویان خارج به داخل

لینک

 

قوانین آموزشی جدید وزارت علوم

لینک

 
                                 کمیسیون موارد خاص                     فرم کمیسیون 

قوانین فارغ التحصیلی

 

توضیح

لینک

فرم

مدارک مورد نیاز جهت دانشنامه – مربوط به فارغ التحصیلان

 

لینک

فرم تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل

توجه1: برای انجام امور فارغ التحصیلی با ایمیل فارغ التحصیلان به نشانی graduate@rayanee.ac.ir مکاتبه نمایید

توجه2: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید جهت دریافت نامه تأییدیه تحصیلی و ارائه آن به دانشگاه محل تحصیل خود در مقطع کارشناسی، در اولین فرصت قبل از فراغت از تحصیل به مؤسسه مراجعه نمایید. 

 

آیین نامه ها

آیین نامه ها

توضیح

لینک

فرم

آیین­‌نامه­ شهریه

لینک

 

آیین­‌نامه­ کلاس آنلاین

لینک

 

آیین نامه مباحثه گروهی

لینک

 

آیین­‌نامه­ تمرین گروهی

لینک

 

آیین‌نامه امتحانات پایان‌ترم

لینک

 

آیین نامه داخلی انتخاب دانشجویان ممتاز

لینک

 

آیین نامه اعطای وام دانشجویی

لینک

فرم ها

نمونه فرم سند محضری

قوانین جاری و مهم مؤسسه

دیف

 

موضوع

 

توضیحات

 

1

شهریه و فیش

الف) پرداخت‌های شهریه ثابت و علی الحساب که از طریق اطلاعیه‌ها اعلام می‌شود، باید 15 روز قبل از ثبت‌نام واریز شود. (مراجعه به اطلاعیه‌ها)

مشخصات فیش از قبیل (شماره، تاریخ، مبلغ و شعبه‌ای که واریز شده است) باید از طریق پشتیبانی مالی ارسال شود و برای دانشجویانی که کاربریشان بسته شده است از طریق ایمیل مالی باید فرستاده شود و فیش آن حداکثر یک ماه بعد از تاریخ حذف و اضافه به دانشگاه ارائه گردد.

ب) کلیه پرداخت ها باید صورت آنلاین انجام پذیرد.

2

کارت دانشجویی

کارت دانشجویی حداکثر یک ماه بعد از ثبت‌نام به دانشجویان ارائه داده می‌شود. تمدید کارت‌ها تا یک ماه قبل از امتحانات انجام می‌گردد.

صدور کارت المثنی از طریق اعلام به پشتیبانی کارت دانشجویی یک ماه قبل از امتحانات به مدت یک هفته (هفته اول آذر و هفته اول اردیبهشت) قابل انجام است.

 

3

گواهی اشتغال به تحصیل

گواهی اشتغال به تحصیل یک هفته قبل از ثبت‌نام ترم تا یک هفته بعد از زمان حذف و اضافه صادر نمی‌گردد.

 

4

کار آموزی

1.       گذراندن حداقل 80 واحد درسی جهت انتخاب این واحد الزامی می‌باشد.

2.       طول دوره‌ ی کارآموزی یک ترم تحصیلیو 240 ساعت کاری می‌باشد.

3.       مؤسسه منتخب توسط دانشجو باید در راستای رشته تحصیلی و موردتأیید دانشگاه باشد.

4.       درپایان دوره دانشجو باید گزارشی مطابق با فرم تعیین شده توسط دانشگاه به استاد کارآموزی تحویل دهد.

5.       برای گذراندن این واحد 6 فرم درنظرگرفته شده است که باید مطابق با جدول زمانبندی اعلام شده توسط دانشگاه تکمیل و ارائه شود.

6.       دانشجوموظف است گزارش کار هفتگی کارآموزی را درپایان هرهفته ازطریق پشتیبانی کارآموزی ارسال نماید.

 

5

پروژه

دانشجویان در صورتی که 100 واحد درسی را گذرانده باشند، می‌توانند درس پروژه را زودتر از موعد مقرر شروع نموده و با پشتیبانی درس در ارتباط باشند.

درس پروژه با موضوعات مرتبط با رشته مهندسی فناوری اطلاعات در «مؤسسه‌ی آموزش عالی غیرانتفاعی رایانه‌ای تهران» ارائه گردیده و هر دانشجو موظف است با پیشنهاد یا انتخاب یکی از موضوعات مؤسسه و بهره‌گیری از نظر استاد راهنمای پروژه نسبت به پیشرفت این درس و در پایان‌ترم نسبت به ارائه‌ی گزارش اقدام نماید.

نکات مهم در خصوص پروژه:

1.       ارائه گزارش پیشرفت به استاد راهنما برای بررسی پروژه الزامی است.

2.       تعیین استاد راهنما، تهیه و تصویب موضوع پروژه با شروع ترم آغاز و پس از آن فرایند تحقیق شروع می‌شود.

3.       موضوعات پیشنهادی دانشجویان، تنها و تنها از طریق فرم 1 (اسکن شده و ارسال از طریق درخواست پشتیبانی) قابل بررسی هستند.

4.       فایل الکترونیکی پروژه جهت بررسی و انجام اصلاحات باید مطابق با فرمت تعیین شده، توسط دانشجو در زمان تعیین شده به پشتیبانی درس «پروژه فناوری اطلاعات» ارسال شود.

 

6

اعتراضات

دانشجویان عزیز برای رسیدگی به اعتراضات خود نسبت به نمرات امتحانات پایانی نیمسال در تاریخ اعلام شده مطابق با توضیحات زیر از طریق سما اقدام نمایید:

وارد قسمت گزارش-کارنامه نیمسال شده و تیک اعلام درخواست را بزنید. می توانید در قسمت پیغام دانشجو، متن موردنظر اعتراض را نیز نوشته و دکمه ثبت درخواست را بزنید. توجه داشته باشید که پاسخ اعتراض از همین طریق در قسمت «جواب درخواست» قابل پیگیری است.

توجه شود:

الف- ایمیلهای ارسال شده به دیگر بخش‌ها و قبل یا بعد از تاریخ ذکر شده به هیچ عنوان بررسی نمی‌شود.

ب- اعتراض به امتحانات الکترونیکی وارد نیست و به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

7

شرايط و مدارک مورد نياز جهت دريافت گواهينامه موقت پايان تحصيلات

 

1.       اعلام فارغ التحصیلی توسط نرم‌افزار سما

2.       انجام تسويه حساب مالی کامل دانشجو

3.       تکمیل مدارک پرونده: شامل اصل مدرک پايان دوره ديپلم وپیش دانشگاهی،ريزنمرات تأيیدشده دوره ديپلم وپیش دانشگاهی، تأيیديه تحصیلی دوره ديپلم وپیش دانشگاهی

4.       مدرک وضعیت نظام وظیفه(جهت برادران(شامل:

–         کارت معافیت )دائم،موقت،کفالت(

–         دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت

–         گواهی اشتغال به خدمت سربازي

5.       دو قطعه عکس پرسنلی 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاري

6.       کارت شناسايی (تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی(

7.       سه قطعه تمبر1000 تومانی دولتی قابل تهیه از بانك ملی

8.       وکالت محضري براي آن دسته از دانش آموختگانی که شخصاً امکان مراجعه به اين مؤسسه براي آنان مقدور نمی‌باشد.

 

8

مدارک موردنیاز دانشجویی

مدارک تحصیلی اصلی دانشجویان:

1.       اصل و گواهی موقت دوره متوسطه (دیپلم)

2.       ریز نمرات تأیید شده دوره دیپلم و تأییدیه تحصیلی دیپلم

3.       اصل و گواهی موقت دوره پیش دانشگاهی، برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای یا کار دانش (مدرک کاردانی)

4.       ریز نمرات تأیید شده دوره پیش دانشگاهی و تأییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی

توجه:برای گرفتن تأییدیه تحصیلی دوره دیپلم و پیش دانشگاهی، کلیه دانشجویان موظفند (با به همراه داشتن کپی اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی) به مراکز پست مراجعه کرده و نسبت به دریافت تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی اقدام نموده و رسید پستی را به دانشگاه ارائه دهند و پیگیر ی نمایند تا تأییدیه تحصیلی‌ها به دانشگاه ارسال گردد.لازم به ذکر است وجود این مدارک بایستی کاملاً قانونی و همراه با تمبر باطل شده در مراکز پستی یا ثبتی یا آموزش و پرورش همراه باشد. مدارک مذکور بایستی گویای زمان فارغ التحصیلی دانشجویان قبل از ثبت‌نام در دانشگاه باشد. این مدارک مهمترین اسناد برای صدور برگه فارغ التحصیلی بوده و عدم ارسال آن باعث عدم صدور مدرک نهایی خواهد شد و مؤسسه در زمان فارغ التحصیلی هیچگونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت .

 

9

تطبیق واحد

شرط تطبیق واحد برای دروس عمومی و دروس تخصصی نمره بالاتر از 12 انجام می‌گردد.

برای دانشجویانی که فارغ التحصیل کاردانی هستند و رشته دیپلم آنها فنی و حرفه‌ای و یا کار دانش است در صورت نداشتن پیش دانشگاهی واحدهای کاردانی تطبیق داده نمی‌شود.

 

10

تکمیل و تغییر اطلاعات دانشجویان

در صورت تغییر هر یک از اطلاعات مانند شماره تلفن منزل و همراه، آدرس منزل، آدرس پست الکترونیکی و …، دانشجویان موظفند آن را به پشتیبانی «تکمیل و تغییر اطلاعات دانشجویان» ارسال نمایید، در غیر اینصورت هرگونه مشکل به وجود آمده در سما و یا دیگر مسایل آموزشی، بر عهده خود آنها می‌باشد.

 

11

ساعات و نحوه کار دانشگاه

1.       روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت8:00 تا16:00 

2.       کارهای دانشجویان فقط از طریق پشتیبانی اختصاصی در پورتال مؤسسه انجام می‌شود. تلفن‌های در نظر گرفته شده در مؤسسه برای کارهای اداری غیر دانشگاهی در نظر گرفته شده و افراد پاسخگو هیچگونه مسئولیتی در مورد کارهای دانشجویان ندارند. به اطلاع می‌رساند دانشگاه هیچگونه مسئولیتی را برای ارتباطات تلفنی شما نمی پذیرد.

 

12

نحوه ارسال تمرین

تمرین اسکن شده به هیچ وجه قابل قبول نیست و تصحیح نخواهد شد.

 

13

 

حجاب اسلامی در مؤسسه

برای شرکت در کلاس های حضوری و جلسات امتحان حجاب اسلامی با استفاده از مقنعه و مانتو ضروری می باشد. لطفا رنگ مانتو و مقنعه رااز سه رنگ مشکی ، سرمه ای و قهوه ای انتخاب نمایید.

   

14

زمان مراجعه حضوری جهت انجام امور اداری

مورد مراجعه

زمان مراجعه

دریافت نامه‌ها با هماهنگی قبلی

با هماهنگی قبلی

دریافت هر گونه فرم (کارآموزی، کمیسیون موارد خاص و …) با هماهنگی قبلی

انجام کارهای اخراجی و انصرافی

انجام امور فارغ‌التحصیلی