سؤالات متداول

·     آموزشی:

1-     چرا قانون زیر تنها شامل حال دانشجویان ورودی 91 به بعد می‌شود؟

«دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال‌های بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می‌شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد.»  

این آیین‌نامه توسط وزارت علوم تنظیم و تصویب شده است. در این آیین‌نامه ذکر شده است که این قانون تنها شامل دانشجویان ورودی 91 به بعد می‌شود. بنابراین مؤسسه تابع این قانون است و نمی‌تواند هیچ گونه دخالتی در اعمال آن داشته باشد.

2-     آیا در صورتی که یک درس را در ترم گذشته اخذ کرده و موفق به گذراندن آن نشده باشیم، می‌توانیم در ترم بعد با درس (دروس) بعدیش همنیاز کنیم؟ بله

3-     آیا باید منابع دروس معرفی شده در سایت را تهیه کنیم؟ قبل از تهیه منبع ابتدا با استاد خود مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه نمایید.

4-     در صورتی که به هر دلیلی در زمان مقرر «انتخاب واحد» یا «حذف و اضافه» موفق به اخذ دروس نشده باشیم، باید چه کار کنیم؟ از طریق پشتیبانی انتخاب واحد مراتب را اطلاع دهید تا پس از بررسی وضعیت تحصیلی تان، شما را راهنمایی کنند.

5-     آیا ترم تابستان هر سال ارائه خواهد شد؟ خیر ممکن است در برخی از سال‌های تحصیلی ترم تابستان نداشته باشیم.

6-      چه دروسی در ترم‌های تابستان ارائه خواهد شد؟ در صورت برگزاری ترم‌های تابستانی، معمولاً یک سری از دروس عمومی و تخصصی کاملاً تئوری ارائه خواهد شد.

7-     آیا می‌توانیم برای دروس آزمایشگاهی در یک دانشگاه دیگر مهمان شویم؟ بله، می‌توانید اما این مورد تنها برای دانشجویان شهرستانی با هماهنگی مدیر گروه مؤسسه امکان پذیر است.

8-     برای گرفتن درس به صورت مهمان در مؤسسه آموزش عالی رایانه‌ای تهران باید چه اقداماتی صورت گیرد؟در ابتدا اطمینان حاصل کنید که درس یا دروس مدنظر شما در ترم موردنظر ارائه شده است. سپس با به همراه داشتن نامه موافقت دانشگاه مبداً، کپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس به مدیر آموزش مؤسسه مراجعه نمایید. دقت کنید که هیچ یک از دروس عملی مؤسسه حتی در صورت ارائه شدن برای دانشجویان مهمان اخذ نخواهد شد.

9-     آیا امکان تغییر در گروه‌های درسی یا امتحانی وجود دارد؟ تنها با هماهنگی قبلی از طریق پشتیبانی مربوط در سایت می‌توانید این کار را انجام دهید.

10-در صورت فارغ التحصیلی برای گرفتن مدرک موقت چه کارهایی باید انجام دهیم؟ طبق الگوی زیر عمل کنید.


11-درصورت اخراجی باید چه کاری انجام دهم؟در صورت اخراج قطعی تسویه حساب می‌کنید، اما در صورتی که شرایط ادامه تحصیل از نظر وزارت علوم را داشتید، مؤسسه تمایل شما را به ادامه تحصیل خواهد پرسید و به کمیسیون معرفی می‌شوید. پس از گرفتن پاسخ از کمیسیون بازگشت به تحصیل نموده و  طبق نظر کمسیون به تحصیل خود ادامه می‌دهید. در خلال مدتی که منتظر پاسخ کمیسیون هستید، مشکل آموزشی نخواهید داشت و ترمی را که در انتظار پاسخ خواهید بود کمیسیون وضع آنرا مشخص خواهد کرد.

·     اداری:

12-آیا امکان این کار وجود دارد که نامه‌های درخواستی دانشجویان را اسکن کرده و ارسال کنید یا آنها را فکس نمایید؟ خیر، امکان این کار وجود ندارد و باید اصل نامه را به صورت حضوری تحویل بگیرید.

·     سایت و فنی:

13-برای انجام امور دانشجویی و کار با سایت حداقل به چه اینترنتی نیاز است؟ حداقل سرعت موردنیاز 512 Kb/s می‌باشد.

14-چطور می‌توانیم با همکلاسی‌های خود آشنا شویم و با آنها در ارتباط باشیم؟ در طول ترم و از طریق شرکت در کلاس‌های رفع اشکال و یا انجام بحث و تبادل در تالار گفتگوی سایت می‌توانید به این مورد دست پیدا کنید.

15-در صورت بسته بودن کاربری، دانشجو از چه طریقی می‌تواند با مؤسسه مکاتبه نماید؟در این صورت باید از طریق ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید علت را جویا شده و هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

16-  چطور می‌توانیم محتواهای آموزشی مؤسسه را ذخیره نماییم؟ امکان ذخیره‌سازی برای محتواهای آموزشی مؤسسه وجود ندارد. تنها می‌توانید از آنها یادداشت بردارید.